18 March 2010

Pakcik Posmen, kenapa tak datang rumah saya hari ini?


Sila baca kisah ini ...


Pin Pin !!
Telingaku menangkap kehadiran bunyi tersebut lalu dengan sekelip mata otakku menginterpret data bahawa bunyi tersebut datang dari luar. Aku segera menyelak langsir untuk memastikan kehadirannya. Ohh. Kecewanya aku kerana orang yang aku ternanti-nantikan sejak pagi tadi, tidak singgah di pagar rumahku. Ohh Pakcik Posmen, kenapakah tiada warkah buatku hari ini? Aku kecewa dan terus kecewa.


HAHAH Itulah kisah aku dan pakcik posmen. Kalau korang nak tau, tiap-tiap hari pakcik ni datang singgah depan rumah aku, buat aku jadi rindu nak tengok muka dia yang tak tau la hensem ke tak , sungguh bergaya dengan kacamata hitam, berhelmet dengan menaiki motorsikal Yamaha 135 LC kaler merah putih tu. Yup! Aku suka tengok posmen hantar surat seriously! Tapi hari ni dia tak datang pulak T___T

Aku suka tunggu posmen datang, dengar je bunyi motor, aku terus tunggu kat depan tingkap. HEHEH Sebab selalu memang akan ada surat untuk aku (ceh, femes la konon. Zaman Internet pon main surat-surat lagi) Lagi-lagi sejak result SPM keluar. Bermacam jenis surat dari pelbagai universiti dan kolej aku dapat. Daripada yang pernah dengar sampai lah dengan yang tak pernah aku tau kewujudan kolej tersebut. 

macam-macam tawaran. nak ke tak?
 
Pernah tak terfikir, macam mana nak apply jadi posmen ni ek? HAHAH jangan ingat aku nak jadi posmen pulak. Yelah, posmen pun satu pekerjaan jugak. Halalan toiyyiban. Posmen jugak dah mengalami pelbagai transformasi. Dari hanya berbasikal dan topi serta spek mata besar, sekarang dah bertukar kepada motorsikal canggih, siap helmet. Cuma baju uniform je aku rasa sama dari dulu sampai sekarang.

ada muka macam apek sebelah rumah tak?

Ada tak perempuan jadi posmen? *Nama pun posmen, kang kalau perempuan, jadi poswomen. HEHEH Sesungguhnya bekerja sebagai seorang posmen ini adalah sangat sesuai untuk lelaki-lelaki yang menganggur dan tak ada apa-apa qualification. Bukan apa, tapi daripada jual VCD Haram ke, dadah ke, benda-benda haram ni, baik jadi posmen. HALAL tau!

Baiklah. Esok saya tunggu pakcik datang rumah saya dengan membawa surat-surat tawaran dan surat cinta yang dapat menggembirakan hati saya. I Miss U pakcik !!

ps.jangan salah faham.harap maap. :)

Blog ini sedang dalam pembaikpulihan. Segala kesulitan amatlah dikesali

13 comments:

  1. waahhh...
    abg postmen pon x sggah umah aku rini..
    bgus laa..
    nnty dpt surat ntah pape...
    adoi....
    nnty aku kirim ko surat bnyk2 ek..
    tiap2 ari pakcik posmen dtg..
    he3..

    ReplyDelete
  2. haha..samerla sejak dpt result ni, bnyk betul kolej nak tawar belajar kat kolej mereka..

    setiap hari pun mesti tggu posmen..same pulak kite hari ni..posmen tak singgah rumah tadi..tunggu esok pulak ;)

    ReplyDelete
  3. amin ;
    pon boleyy~
    ko pos la surat kat aku byk2.
    hahaha
    *ko salu dpt surat tah pape2 ke??
    ramai peminat mmg camtu.
    nak wat cemane kan.

    fatin ;
    hahah. betul betul betul (sila tiru gaya ipin)
    mcm2 kolej ade. siap bg tawaran, diploma farmasi. tula, ingat kalo ipta (upu) tak dpt, rasa nak terus je kot amek diploma farmasi tu. cambest. :)

    ReplyDelete
  4. aha, aku pun byk gile dpt
    ade yg ckp tahniah sb dh habis spm dgn jayanya
    jaya la sgt
    wakaka~

    aku pun dpt byk, tp aku bace then aku simpan
    haha
    sbb tu kolej swasta
    ipts yuran mahal wooo
    sian ayah aku nk bayar
    ngehh~
    aku x berharap
    aku berharap ipta

    ReplyDelete
  5. aku pedulik hape swasta ke x.
    hahaha
    janji ade surat.
    sebab aku suke surat.
    hak3

    ReplyDelete
  6. byk nye.. aku dpt due surat jek.. tu pown waktu baru2 hbs SPM...

    ReplyDelete
  7. haha
    insyaAllah.
    walaupun sket je yg ko dpt tp
    mesti ko dpt surat yg lg baek dr aku.

    ReplyDelete
  8. BAHAHAHAHAAH.
    aku tanak rndu
    ade ke patut?
    pakcik tu jugak yg ko rndu.isk isk.sedih.ngeh~

    ReplyDelete
  9. ngeh2
    aku tadela rindu sgt die pon.
    aku rindu kat surat2 aku je.
    lalala~
    =P

    ReplyDelete
  10. mmg surat tawarn kolej ape ntah, melambak sampai.
    bapak ak ckp, kne hati2 gak..
    kgkdg ade yg tipu punye

    ReplyDelete
  11. cemane nak tau tipu ke x?
    sbb aku tgk sume ade MQA, dpt MARA, PTPTN bagai.
    aku lak jd kompius..

    ReplyDelete
  12. oit..nape ak tagk mke pakck dlm gmbr tu cm mke faizal ismail hot fm tu ea??haha

    ReplyDelete
  13. lol. haha sape pulak ni?
    FBI??
    ohhh no komen.
    aku maen amek je gmba tu dari ntah mane2 ntah.
    hak3

    ReplyDelete